Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Lyckad dag,får se hur natten blir...

Av Maja Lind - 16 september 2010 18:48

Tack så hemskt mycket för alla gratulationer!!! Det värmer:)


Känns som att det bara varit en dröm, och att man nu är tillbaka i verklignheten igen! Men, kanske känns mer sen igen när man får börja jobba:) Det känns inte riktigt sant just nu:P


Våran dag fortsatte iallafall bra, vi åkte in till Nyköping och parkerade bilen hos Elin i Oppeby och promenderade till öppna förskolan i Brandkärr! Lugnt och skönt vare där, sen blev det en pomenad tillbaka till bilen! Känns som vi hade tur med vädret, inget regn på oss trots att det har kommit skrurar till och från hela dagen!


Vi kom hem, åt lite och Lowe blev jättetrött ganska snart, så han fick göras iordning för sängen medans Johan och Hampus gick ut en sväng. Bestämde mig lite hastigt att NU är det dax att ge upp nappen för Lowe, så nu sitter jag här bedvid honom för att försöka få honom att komma till ro! Han brukar ju vara så himlans lättsövd nuförtiden, bara att lägga ner i sängen och gå där ifrån, så somnar han! Men eftersom hans sömn sen blir störd av nappen, så har vi funderat fram och tillbaka på den länge nu. vi har även gjort försök att sluta förut, men det har inte lykats då det känts som att inte Lowe varit redo för det alls. Men nu tor ag det kommer funka. Han ha somsagt lite svåt att komma till ro, men inget gnäll alls. Nu sitter jag och håller ena handen på hans rygg(och skriver med andra:P) och då ligger han still, och jag tror och hoppas han kan somna så:) Vore ju skönt!!


Sen har vi gett Lowe mjölk idag...helt medvetet! (han är mjölproteinsallergiker för er som inte vet) Vi gjorde köttfärssås, och jag brukar alltid ta ur hans del innan jag häller i grädden! och när jag står där och steker upptäcker jag att vi har varken grädde eller krossade tomater, så jag börjar klura vad jag ska göra av köttfärsen och kommer fram till att jag provar att göra med mjölk istället, utan att tänka längre så häller jag i mjölk och försöker få ordning på våran köttfärssås!När den är klar upptäcker jag att jag glömt ta ur Lowes del!!!!och vi bestämmer att han ska få lite köttfärs iallafall! Så vi får se vad som händer, han verkar ju inte haft ont eller så än iallafall, vi får se hur det är när han bajsa imorgon! Hoppas det funkar och han vuxit ifrån det redan!Så skönt det vore!!


Kanske inte är så jättesmart att sluta med nappen inatt, lite svårt att veta vad eventuellt gnäll och bök skulle bero på! Men jag tror jag känner han såpass bra att  jag ska veta! Hoppas det iallafall:)


Hm, nu börjar det kännas klurigt...Lowe verkar ta ett tag på sig att somna, och jag som satt igång med brödbak, degen ha ju jäst klart för ett bra tag sedan:S


jaja, vi får se hur det blir!

Godkväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Lind - 11 december 2010 18:05

    Jag är med och tävlar på om www.sagobox.se här...http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=39946&beid=1535101 ...

Av Maja Lind - 31 oktober 2010 20:44

Jag tänker sluta blogga på obestämd tid! Troligtvis tar jag inte upp det igen alls, men vi får se hur det blir!   Tack till er som följt vår vardag!   Kramar ...

Av Maja Lind - 29 oktober 2010 09:50

Oj så trött jag är! Förstår inte varför jag ska vara så dum som jag är:-S Jag får helt enkelt skylal mig själv över tröttheten...men ändå:-P Igårkväll gick jag och la mig vid 9, så skönt...men så kom vi på att vi skulle kolla på ett avsnitt av ar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 20:50

Sitter här i soffan och känner mig sååå trött! Ska nog sova snart! Försökte ta kort på kläderna, men blev inte så bra, så ni får vänta till på lördag, så lägger jag ut en bild på hela mig med kläderna på istället:-D    Lowe vaknade till tidigar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 16:26

Idag ahr jag varit i Norrköping med Elin och hennes barn, riktigt trevligt! Igentligen var det meningen att Lowe skulle följa med, men plötsligt tyckte Johan att han lika gärna kunde ha båda hemma! Så, jag fick åka själv! Lite småskrämmande kändes ...

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards