Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Någon som vet??

Av Maja Lind - 18 september 2010 12:59

Lowe kräktes ju inatt!men var pigg och glad i morse, åt och drack bra, men så bajsade han och det var riktigt riktigt hårt! tänkte direkt att, jaha..är det förstoppning nu igen! Han började iallafall bli lite hängig runt 9. Tänkte att det berodde på att han kanske var trött efter natten med ombäddning av säng osv. Provade lägga honom och han somnade direkt och vaknade inte förän runt 12. Då han hade bajsat igen, denna gång var det en klump och en massa slem och löst, även det passade ju in på om han kanske hade förstoppning! Men så tyckte jag han kändes varm och passade på att tempa honom, han hade 39.6...och efter han vaknade har han varit jättehängig och inte velat äta alls, drack lite juice iallafall!


Min undran är, kan man få nästan 40 grader i feber pga förstoppning?

Tänk om det bara kunde vara lätt att veta vad det är någon gång? Han brukar ju vara såhär i magen lite nu och då, förut var han ju såhär ständigt men då hade han ju ingen feber!

Men känns konstigt om det skulle vara magsjuka då han var så förstoppad?


Någon som har några förslag på vad det är?!


Hampus och Johan är iallafall ute och bär ved, Hampus kom in en snabbis för att äta! 2 stora portioner gick ner på 5-10 minuter, sen var det ut snabbt igen:D


Såhär hungrig blir man av att hjälpa pappa ute på gården


  

 
 
Ingen bild

Tessan

18 september 2010 18:49

Ja, du har ingen aning om man kan få feber av förstoppning, men ja vet att man kan kräkas om man har förstoppning för det gjorde Theo en gång och då sa läkaren att det berodde på det...
För han va ju inte sjuk,så det är nog det Lowe har kanske, han har inga tänder på gång då???
Kan man ju få feber av och bli konstig i magen av me....

 
Ingen bild

Liisa

19 september 2010 08:37

Maja, han åt ju mat med mjölk i härom dagen. Så jag tänkte att det är en reaktion från det. Och jag tror faktiskt att man kan få feber av förstoppning.
Känner mig ganska säker på det. Det finns en sida där du kan söka: www.netdoktor.se
Kram till er alla

Maja Lind

19 september 2010 12:45

Jo, troligtvis är det en reaktion på mjölken! Känns ju lite trist, trodde faktiskt han hade vuxit ifrån det nu! Men, nu vet vi att vi inte ska testa mjölk på ett tag till iallafall!
Han verkar iallafall piggare idag! Känns skönt!
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Lind - 11 december 2010 18:05

    Jag är med och tävlar på om www.sagobox.se här...http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=39946&beid=1535101 ...

Av Maja Lind - 31 oktober 2010 20:44

Jag tänker sluta blogga på obestämd tid! Troligtvis tar jag inte upp det igen alls, men vi får se hur det blir!   Tack till er som följt vår vardag!   Kramar ...

Av Maja Lind - 29 oktober 2010 09:50

Oj så trött jag är! Förstår inte varför jag ska vara så dum som jag är:-S Jag får helt enkelt skylal mig själv över tröttheten...men ändå:-P Igårkväll gick jag och la mig vid 9, så skönt...men så kom vi på att vi skulle kolla på ett avsnitt av ar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 20:50

Sitter här i soffan och känner mig sååå trött! Ska nog sova snart! Försökte ta kort på kläderna, men blev inte så bra, så ni får vänta till på lördag, så lägger jag ut en bild på hela mig med kläderna på istället:-D    Lowe vaknade till tidigar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 16:26

Idag ahr jag varit i Norrköping med Elin och hennes barn, riktigt trevligt! Igentligen var det meningen att Lowe skulle följa med, men plötsligt tyckte Johan att han lika gärna kunde ha båda hemma! Så, jag fick åka själv! Lite småskrämmande kändes ...

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards