Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Nu är jag så arg och ledsen!

Av Maja Lind - 19 september 2010 20:03

Har precis kommit hem från jouren med Lowe, och just nu känner jag mig så trött, irriterad och ledsen. Känner igentligen inte för att skriva något alls just nu, men vill göra det för eran skull, så ni ska få höra hur det går till när man kommer med sina barn till sjukvården! 


Lowe har mått dåligt i 2 dagar nu, hög feber som inte vill ner med alvedon, stenhård i magen(igår), diarre(igår), pruttar och rapar massor som luktar ruttet, är kinkig och gnällig och han mår helt enkelt inte bra!

Sjukvårdsrådginingen tyckte ju att vi skulle åka in till jouren, dom ringde dit och fixade en tid till oss.


Så nu till det "trevliga" besöket!!!

Vi satt i väntrummet och väntade där det även satt annat folk och väntade. Läkaren öppnar sin dörr precis bredvid och ropar upp Lowe, medans vi plockar ihop våra grejer säger han högt över hela väntrummet, jaha, vad är det för fel på Lowe då, och där får jag stå och förklara att han troligtvis har förstoppning innan han släpper in oss, bara där tycker jag han gör lite fel, tycker inte man ska behöva stå och förklara framför alla i väntrummet vad det är för problem. Men iallafall, vi får komma in och då börjar utfrågningen...varför jag tror han har förstoppning handlar första förhöret om, jag förklarar att jag varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen både igår och idag pga hans mage och den höga febern, så säger han på ett hemskt otrivligt vis(han var visserligen hemskt otrevlig i sin ton hela mötet igenom, förutom en gång(men det kommer senare)), man får inte feber när man har förstoppning. Okej sa jag, det var vad sjukvårdsrådgivningen sa till mig, och det var ju precis just därför jag rigde dom, för att höra om man KAN ha feber, och det kan man absolut enligt dom. Han börjar möla på om feber, förstoppning och att det är mycket konstigt att sjukvårdsrådgivningen säger så. Känns inte som vi kommer vidare, utan han är helt insnöad på att man inte kan ha feber utav förstoppning! Börjar känna mig trött och ledsen, och han fortsätter med sitt otrevliga sätt och ifrågarsätter varför jag tror han är förstoppad, och jag förklarar precis varför, jag tar även upp dethär med mjölken(jag och johan kom på strax innan vi åkte att han ju faktiskt lyckades få i sig pannkaka föra lördagen oxå). Och då kommer nästa utfrågning om hans bajsvanor och varför jag inte har koll på precis när han senast bajsat. Jag känner mig nu såhär i efterhand väldigt osäker på när han bajsade sist, eftersom jag inte haft hand om honom precis dygnet runt heller denhär veckan, så ä det ju klart jag inte kan veta och tänka på när han bajsade sist. Men det är tydligen jättesvårt att förstå. Han säger att man ju ine kan vara förstoppad en hel vecka heller. Jag vet inte riktigt vart någonstans jag tycker det blir för mycket, men någon gång under mötet börjar jag gråta, blir så otroligt ledsen och arg på att alltid behöva känna att man är en övernojjig morsa som bara är ivägen. Och när han har den attityd han har mot mig, så pallar jag lixom inte! Men fast jag sitter där och gråter så lossas han som ingenting och bara fortsätter med sin enormt jobbiga utfrågning! Tillslut gråter jg så mycket att jag inte ens kan prata, och DÅ säger människan till mig, men lilla vän då, vad är det men en hemskt fjantig och nervärderande ton. OCh då sätter jag igång och rabblar upp precis vad jag tycker om honom, hur jag tycker om hans bemötande och varför jag är så fruktansvärt trött på att behöva komma till olika läkare helatiden som alltid behandlar än likadant, som att man är ivägen och övernojjig!

Jag slutar min "utskällning" men att säga att om han ändå inte tänker kolla upp Lowe så tänker jag gå härifrån nu, för jag tänker inte sitta här och utsättas för din otrevliga attityd. Och då säger han. Det är klart vi ska kolla upp honom och allt jag precis sagt och mitt gråt verkar vara som bortglömt. Han frågar om jag vill att han ska känna på Lowes mage. Men ärligt talat känner jag inte att jag vill att han ska sitta och klämma på mitt barn, han ahr redan bestämt sig för att inget är fel på Lowe, så jag säger till honom att det behöver du inte göra, det tjänar ingenting till. Så han lyssnar lite på Lowes hjärta och lungor och säger, allt ser jättebra ut. Vi tar en snabbsänka oxå så han skickar iväg oss till provrummet. Snabbsänkan visar ingeting och vi får komma in i rummet igen där han förklarar att den inte visar något och att han minsann sett ända sedan vi kom dit med Lowe att han är pigg och glad och frisk, inget fel på honom med andra ord! Han föreslår att jag åker hem och ger Lowe lite mat så han får äta!!!!Har han inte lyssnat på mig?? HAN VILL INTE ÄTA!!!

Men jaja, när vi börjar klä på oss kläderna börade han plötsligt prata om hur tråkigt han tyckte det var att jag tyckte som jag gjorde om honom, att det inte alls var hans mening. Så fick han även ur sig, kör du bilen själv med han? Ja, sa jag och han tycker jag ska köra försiktigt hem! Plötsligt var vi alltså bästa vänner "igen"...Vilken tur, då slipper han ju ha dåligt samvete för mötet sen, om han av någon anledning skulle få för sig att få det!


Det jag fick ut av mötet var alltså...Att allt jag "vetat", sjukvårdsrådgivningen sagt och Lowes dåliga måående existerar inte. Utan det ända som var felet var att han ska få komma hem och äta lite mat. Han är ju frisk glad och pigg, och inget fel på honom! Allt gnäll, febern, dåliga magen, trötthet och dåliga aptiten vet jag inte riktigt vad det berott på, men det är tydligen helt normalt!

Jag vet inte ritkigt om jag ska skratta eller gråta längre! Just nu känner jag mig bara så trött och det känns lättare att gråta åt det. Jag förstår inte hur man kan lyckas träffa på aphuvuden till läkare om och om igen, eller, finns det kanske bara sådanna? Eller föresten, vad skriver jag...aphuvuden, är inte apor ganska smarta?! isåfall stämmer ju inte alls aphuvud in, fiskhuvud kanske är bättre!!!


Jag hoppas och tror att Lowe är på bättreingsvägen, men mår han fortfarande dåligt imorgon ringer jag barnmottagningen. Så roligt är det inte att se sin lilla skrutt må dåligt!

Nu ska jag kolla på valvakan, Tack för mig och godnatt!!

 
 
Pernilla

Pernilla

19 september 2010 21:16

Men gud vad dåligt, förstår att du är upprörd. Du har verkligen otur med läkarna. Jag fattar inte att dom kan behandla en på det viset när man kommer och är orolig över sitt lilla barn! Hoppas Lowe mår bättre imorgon.

http://pickibo.blogg.se

 
Anja

Anja

19 september 2010 22:07

Men vilken dålig doktor. Tycker du ska ringa barnmottagningen som vet hur man jobbar med barn. Kram på er

http://anjaelisabeth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Lind - 11 december 2010 18:05

    Jag är med och tävlar på om www.sagobox.se här...http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=39946&beid=1535101 ...

Av Maja Lind - 31 oktober 2010 20:44

Jag tänker sluta blogga på obestämd tid! Troligtvis tar jag inte upp det igen alls, men vi får se hur det blir!   Tack till er som följt vår vardag!   Kramar ...

Av Maja Lind - 29 oktober 2010 09:50

Oj så trött jag är! Förstår inte varför jag ska vara så dum som jag är:-S Jag får helt enkelt skylal mig själv över tröttheten...men ändå:-P Igårkväll gick jag och la mig vid 9, så skönt...men så kom vi på att vi skulle kolla på ett avsnitt av ar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 20:50

Sitter här i soffan och känner mig sååå trött! Ska nog sova snart! Försökte ta kort på kläderna, men blev inte så bra, så ni får vänta till på lördag, så lägger jag ut en bild på hela mig med kläderna på istället:-D    Lowe vaknade till tidigar...

Av Maja Lind - 28 oktober 2010 16:26

Idag ahr jag varit i Norrköping med Elin och hennes barn, riktigt trevligt! Igentligen var det meningen att Lowe skulle följa med, men plötsligt tyckte Johan att han lika gärna kunde ha båda hemma! Så, jag fick åka själv! Lite småskrämmande kändes ...

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards