Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Maja Lind - 16 oktober 2010 20:29

Tänkte lägga in lite bilder som jag lovat tidigare...

Har nu upptäckt 2 grejer med min nya telefon som jag faktiskt inte gillar...först är kameran hemskt dålig...I dagsljus är bilderna jättebra, men såfort man ska ta en bild där man behvöer blixten blir bilden aldeless dimmig! Lite trist, men ajg får helt enkelt ha min kamera med mig i väskan hädanefter ändå:P

Nästa grej som jag känner mig lite missnöjd med är att jag inte fattar mig på hur man ska föra över bilderna från telefonen till datorn! Sen om det är telefonens fel, eller mitt egna...det är en helt annan sak det:-P


Iallafall, nu har fixat in lite bilder på annat vis iallafall, här kommer dom...


     

Vi stannade till lite och tittade på strutsarna när var påväg till skroten häromdagen...


    

Pojkarna i himmelriket..(enligt dom själva iallafall, personligen tycker jag bilskroten är hemskt tråkig och kall denhär årstiden)


         

Fredagsmys hos moster Sara


   

Trötta sötnosar i storstaden!


Visst blev den fin:-D


    

Hemma och myser i soffan/ på soffbordet

Av Maja Lind - 16 oktober 2010 18:53

Nu var det ett tag sedan jag skrev...det är helt sjukt vad tiden går ibland, men det kan ju bero på att vi haft mycket för oss nu sista dagarna oxå ioförsig!


Just nu sitter jag här på golvet i Hampus rum, han ska sova och ville inte ligga själv som vanligt, brukar faktiskt gå ganska bra nuförtiden, men inte idag! Han blev lite ledsen över att Johan skulle åka iväg, och han verkade lite kinkig sådär, så idag tyckte jag att jag kunde lyxa till det ltie för honom och sitta här med han! Annars brukar vi försöka vara ganska bestämda med att han ska somna själv, och det går bara bättre och bättre!

Lowe äre ju aldrig några problem med att lägga numer, vi lägger ner han i sängen, sen sitter han där och pratar för sig själv tills han själv lägger sig ner för att sova! Aldrig några problem där inte! Riktigt skönt!!


Tänkte iallafall att jag skulle passa på att skriva lite om dom senaste dagarna nu när barnen ligger i sina sängar, för sen när dom somnat ska jag sätta mig under en filt i soffan och bara njuta av glass och lakrispulver! Åh vad jag längat! Vet in om jag längtar mest efter glassen eller känslan att bara få vara själv och njuta! Johan åkte nyligen iväg på klassåterträff han! Så jag blir HELT SJÄLV! Mysigt!


Oj vad det känns som detta inlägg kommer bli långt, men det blir nog lätt så när man inte skrivit på länge:-S Får försöka skärpa mig!


Igår var vi ju i Stockholm och hälsade på Sara, riktigt mysigt och skoj! Vi började dagen med att parkera hos Sara, så tog jag och barnen gammelvagnen och vandrade till Globen, tog ungefär 1 timme...Där mötte vi en tjej som vi köpte topptyg till min vagn utav och det är SÅÅÅÅÅ fint...

Sen tog vi tunnelbanan till tcentralen för att sedan gå till norrmalmstorg, där vi träffade en man som vi köpte en ståbräda och ett par vinterhjul till vagnen av. Så nu har jag allt som jag behöver till min nya fina vagn:-D

När vi var klar med alla affärer så hade Sara lagom till det hunnit sluta skolan och kommit in till centrum för att möta oss. Vi gick till kulturhuset för att äta sen promenerade vi tillbaka till henne! Mycket promenerande den dagen, men åh vad jag älskar det! Det är så skönt!

Hemma hos henne gjorde vi senare iordning varma mackor med soltorkadetomater röra, avokado och fetaost...helt sjukt gott! Rekomenderas verkligen!!!

Får ju inte glömma berätta om den mysiga lilla kosken vi gick till oxå! Där dom hade massor med lakris...åh helt underbart! Ångrar nu efteråt att jag inte köpte på mig mer lakrids:-P Fanns allt möjligt, från olika länder!

Det var där jag köpte lakridspulvret, det är ren rålakrids, inge socker eller salt eller dyligt i,utan bara lakris!!mmm gott!


Idag åkte vi iväg in till stan nästan direkt på morognen, vi åkte runt lite här och där och köpte lite kläder till Johan! Sen har vi inte gjort så mycket mer idag, satt in en annons på blocket och sen har vi mest bara slappat och väntat på att tiden ska gå så Johan fick åka iväg..och nu sitter jag här, Aldeless själv Hampus sover  Lowe oxå tror jag, med träsmak i baken....Golv är inte det skönaste att sitta på:-P

Så nu ska jag bege mig till soffan, försöka förstå mig på hur man lägger över bilder från min nya telefon..så jag kan bjuda på lite bilder!


Hoppas ni får en härlig lördagkväll allesammans! Det tänker iallafall jag ha:-)


myspys

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards