Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Maja Lind - 23 oktober 2010 23:37

Sitter i Hampus rum och försöker få honom att somna om! Han "vaknade" för att han var kissnödig. Han verkar inte vara medveten om det själv när det blir såhär, han ligger bara och gnäller och skriker och ålar runt. Nu har man ju lixom lärt sig att det är för att han är kissnödig! Gick till toan för att han skulle kissa, och sen la han i sängen igen, och där bröt "helvetet" ut...Han blir så fruktansvärt arg ibland på nätterna, man vet lixom inte hur man ska få honom att lugna sig! Han är som så hysterisk och bara tokskriker! Usch, det är inte så skoj! Men, nu har vi lyckats få honom lugn, men det är bäst att inte reta upp honom...så nu får jag smöra lite för han och sitta här inne tills han somnar! Hoppas på snart, för jag får så ont i baken av dethär golvet:-P


Ikväll gick det iallafall bra för honom att somna själv i sitt rum igen! Han är bra duktig ibland min lilla Hampus!


Imorgon ska Johan jobbar lite, undrar vad vi ska hitta på! Men, det märks...

Föresten, nu har jag fått 2 grejer till sålda:-D Det är nice när grejerna minskar:-D Men, det vore ju ganska härligt om någon kunde komma och köpa precis allt:-D


Ne, nu ska jag sluta svamla...tror Hampus har somnat, så nu ska jag prova smyga mig ut för att krya ner i min egna säng...åh, längtar!!


Godnatt!


Av Maja Lind - 23 oktober 2010 17:30

Jo, idag känner jag mig hemskt trött!! Vet inte om det kanske är vädret?! Har känt mig ganska trött nu ett tag, och det är väll inte så konstigt eftersom det bara blir mörkare och mörkare ute!

Imose fick jag sovmorgon, eller ja...Hampus var ju uppe vid 06.30, men han lät mig ligga kvar i sängen och dra mig, jag gick inte upp förän närmare 9:-D Helt underbart!

När jag kommit upp var det bara att börja göra sig klar för att åka! Åkte hemifrån redan 9.45 i morse, åkte och kollade på lite begagnade kläder! Var en hel massor med kläder, mest i st 110/116 men även lite i 98, 104, och även större kläder som 120-140. 3 kassar fulla för 200kr, bra tyckte jag, då kläder går åt i dethär huset:-D Och mycket av det var väldigt fint tycker jag! Knappt använt då föräldrarna var skiljda och barnet inte hos sin pappa så ofta(där kläderna kom ifrån). Jättebra:-D

Sen åkte jag vidare till Ica i Oppeby för att kolla lite med posten där, ska nemligen skicka ett paket upp till Östersund, och sen blev det att åka till Lekia för att jobba! Var full rulle idag må jag säga...pust! Men, det är kul:-D Skönt att känna att man har så mycket att göra så man knappt hinner med, gillar inte kännslan av att inte veta vad man ska göra!

Åh, jag trivs jättebra:-D Känns bara bättre och bättre nu när man känner sig bekvämare i kläderna lixom! Jättekul, och idag fick ajg min första lönespes:-D Det var inte igår man fick en sådan sist må jag säga...ja om man inte räknar med försäkringskassans då förstås.


När jag kom hem ville jag helst lägga mig och sova, men fanns lite för mycket att göra här hemma:-P Nu börjar dagen gå mot sitt slut, och pojkarna ska snart sova, ska bli ganska skönt faktiskt, att få varva ner, och bara sätta sig i soffan och slappa!

Deras lekrum ser som vanligt ut som ett bombnedslag efter en dags lek...Bad dom städa upp i rummet innan nattningen, och såhär ser det ut...

  


Städning?! Njae, men det får vi helt enkelt tacka morfar för   (som köpte mattan åt pojkarna)


Nehepp, nu ska jag se om dom kommit längre i städningen, annars får jag nog hjälpa till lite, annars kommer dom ju aldrig i säng!!!


Hoppas ni har en fin lördagkväll!

Kramkram

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards