Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Maja Lind - 20 oktober 2010 21:17

Verkar som jag slipper må dåligt av antibiotikan:-D

Har då inte mått nå illa alls än...och tror det har kommit ganksa snabbt efter första tabletten dom andra gångerna! Känns underbart:-)

Nu sitter vi här och kikar på Berg flyttar in och äter choklad...mm

Men, måste föröska bryta detta mönster...men det är svårt...sockerberoende är inget att leka med:-S

Jag som bestämt mig för att vara frisk och bli gammal...Jag har ju lovat mig själv att börja leva ett hälsosamt liv...men hur börjar man?!:-O

Usch, det är svårt dethär...men det måste tas tag i, men det får bli en annan dag:-P Och det är väll precis där problemet...en annan dag...Undrar om man kommer sitta där och säga så när man är 60 oxå?!

Av Maja Lind - 20 oktober 2010 16:10

Dagen började med hemsk huvudvärk, då smarta jag sov på bara bäddmadrassen på golvet inatt:-S Under fläkten till värmeluftpumpen dessutom...smart när man så lätt får spänningshuvudvärl?!

stoppa i mig lite alvedon och la mig i sängen och sov lite! Sen var det bara att gå upp och göra oss klara för BVC!

Lowe växer på som bara katten nu, så underbart skönt att se:-D Han väger nästan 11kg nu och är 76cm lång...min stora lilla bebis:-D För, visst är han väll liiiite bebis än min grabb?!:-P

När vi ändå var där tänkte jag att det var lika bra att passa på att fråga om stelkramps vaccin, iomed att jag blev kattbiten igår...och fick som svar att  jag bör tan spruta då den jag tog i fyran är för gammal nu. Hon var snäll och fixade så jag fick ta sprutan där på plats direkt!Jahapp, sagt och gjort, och konstigt nog gjorde det inte ens ont:-D jag som trodde jag skulle dö:-P Så tittade hon lite på det lilla lilla såret, och tyckte nog att hon vile ringa en läkare och rådfråga, och dom kom fram till att jag skulle gå till läkaren direkt. Väl där kollade hon lite pådom små prickarna på mitt finger och skrev ut antibiotika åt mig...så nu ska man sitta och stoppa i sig dom tabletterna i 5 dagar! Underbart, när man sett till att inte träffa så mycket folk idag för man varit lite skraj att dra på sig nå magsjuka eller liknande nu när jag ska jobba på lördag...så ska man behöva sitta och knapra tabletter som jag dom senaste gångerna jag ätit börjat må piss utav!

Jaja, vi får hoppas på det bästa! På lördag tänker jag jobba, så blir jag dålig av domhär slutar jag äta dom!


Känns lite trist att betala 150kr för läkarbesök, 120kr för vaccin och 90 kr för antibiotika, när man precis fått några grejer sålda och är jätteglad för att man  fått domdär extrapengarna:-S Jaja, jag får glädja mig med att ajg slipper ta någon fler stelkrampsspruta tills jag är runt 50 år:-D


Nu sitter jag och barnen hemma och jag känner mig lite rastlös, barnen hittar på nå sattyg framför andra datorn hör jag...ska nog gå och kika vad dom pysslar så vi slipper köpa ny dator oxå:-P


Hejhopp....

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om mig och mitt liv som mamma, sambo, matte och husägare

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards